Masakr Elsinor: Honza

cz
životopisné drama
Divadlo

Chraňte mě moru, tyfu, zdravého jídla a zdravého rozumu! 

Ke světu, který nezajímá nic jiného než vývoj křivek, přiložena křivá čára života Jany Krejcarové. Nenasytná retrospektiva, ve které se Egon Bondy raději schovává do blázince, Rimbaud z hrobu škemrá po výletě a mistr Werich porcuje klobásu s mlaskavým Hm.
Představení bez moderních videoprojekcí, podcastů, bez možného pokračování. Masakr Elsinor uvede text Tomáše Lotockého a Veroniky Všianské s názvem Honza. Street & Canal Trip po kolektivizovaných obchodech, po žebrotě lásky, po seancích sýrealismu. Po boku ženy, bez které to nejde. 

Při své vitalitě vydržím víc, než kdokoli jiný, ale na zdravý rozum umřu do týdne tou nejsmutnější smrtí, která existuje. 

Jana Krejcarová. Žena. Muž. Honza. Dcera Mileny Jesenské. Nespoutaná bytost, která fascinovala svými texty, které spoluvytvářely poetiku poválečného literárního undergroundu, přitažlivostí i způsobem života, který se nepodřizoval zcela ničemu. Bytost, která by se jen těžko dala označit za inspirativní (měla za sebou asi tolik potratů, kolik měla vlastních dětí v dětském domově) a přesto nám dává nahlédnout do takového vnímání světa, který ve své nespoutanosti a svobodě inspirativním je. Inscenace Honza představuje především její divoký vztah s básníkem Egonem Bondym. 

Účinkují: Kateřina Jebavá, Michal Bumbálek, Veronika Všianská, Tomáš Soldán

 

Kateřina Jebavá je herečka na volné noze. Po začátcích ve Studiu Dům Evy Tálské vystudovala činoherní herectví na Divadelní fakultě JAMU v atelieru Niky Brettschneiderové a Vladimíra Kelbla. Po absolutoriu nastoupila do angažmá v divadle Husa na provázku, hrála v inscenacích divadla Feste, Hadivadla i Národního divadla Brno  a spolupracovala na mezinárodních projektech divadla Feste a Proart. V rámci doktorského studia spolupracovala s atelierem Výchovná dramatika pro Neslyšící i s divadlem Neslyším.  V současné době zkouší novou inscenaci v divadle Polárka a spolupracuje s Mikroteatrem.

Michal Bumbálek je český herec. Vystudoval herectví na brněnské konzervatoři, poté v letech 1989 až 1993 i na Divadelní fakultě JAMU. Ještě během studia, v roce 1992, přišel do Divadla Husa na provázku,[1] kde hrál dvacet let. Od roku 2013 je členem činohry Mahenova divadla. Spolupracuje také s dalšími brněnskými divadly, HaDivadlem, Divadlem U stolu, Divadlem Líšeň, Studiem Marta, či Divadlem Facka, kde se Sergejem Sanžou píše hry i režíruje; hostoval i v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích.

Veronika Všianská vystudovala rozhlasovou dramaturgii a scenáristiku na brněnské JAMU, jeden semestr divadelní dramaturgii v Madridu, natočila dva autorské filmy, externě spolupracuje s Českým rozhlasem, v současnosti pracuje v Paměti národa, v r. 2019 založila v Brně divadlo Mikro-teatro, ve kterém inscenuje současné španělské hry a příběhy výrazných ženských hrdinek

Tomáš Soldán vystudoval Tvorbu textu a scénáře na KJJ v Praze a Rozhlasovou a televizní dramaturgii a scenáristiku na JAMU, pod vedením Antonína Přidala, v letech 2006/07 studoval dramaturgii na RESAD v Madridu. Rozhlasový režisér, bývalý člen divadla D'Epog, zakládající člen skupiny Masakr Elsinor. Spolupracuje s maďarským divadlem Kompánia, polským Teatr Jednego Wiersza či pražským divadlem X10.